GOLFVAARDIGHEIDSBEWIJS

Golfvaardigheidsbewijs of handicap 54

Sinds 2012 is het golfvaardigheidsbewijs door de Nederlandse Golf Federatie omgedoopt in Handicap 54. Maar wat is er veranderd en wat is hetzelfde gebleven? Waarom moet je eigenlijk Handicap 54 halen? Je vindt hier alle informatie over het golfvaardigheidsbewijs (want zo noemen wij het ook nog) en handicap 54.

Wat is Handicap 54 (GVB)?

Het golfvaardigheidsbewijs staat tegenwoordig gelijk aan een speelniveau van handicap 54. Tegelijkertijd met de wijziging van het GVB naar handicap 54 is het NGF 9-Stappenplan geintroduceerd.
Het 9-Stappenplan is opgesteld door de Nederlandse Golf Federatie om jou beter te begeleiden vanaf een Golfbaanpermissie naar Handicap 54 (het vroegere golfvaardigheidsbewijs) en een lagere handicap.

Handicap 54 pas

Handicap 54 (GVB), oftewel het golfvaardigheidsbewijs, is het bewijs waarmee je aantoont dat je de basisprincipes van het golfspel en een bepaald basisniveau beheerst. Op veel golfbanen in Nederland wordt minimaal een Handicap 54 (GVB) gevraagd om op de golfbaan te mogen spelen. Na het behalen van je Handicap 54 (GVB), krijg je een pas van de NGF (Nederlandse Golf Federatie) met je handicap 54.

Om je NGF pas te ontvangen, word je na je cursus lid van een NGF aangelsloten golfvereniging. Zonder dit lidmaatschap kun je je niet registeren bij de NGF. De NGF-pas wordt daarna elk jaar opnieuw uitgegeven en is geldig van 1 januari tot 1 april van het volgende nieuwe jaar (15 maanden geldig). Op de NGF-pas wordt ook je actuele handicap aangegeven.

Je betaalt elk jaar een bijdrage voor je jaarlijkse lidmaatschap van de golfvereniging. Daarvoor krijg je de beschikking over je NGF-pas via de egolf4u-app en krijg je 6 keer per jaar het tijdschrift GOLFjournaal van de NGF met interessante artikelen, tips, kortingen en nieuws.
Indien je een fysiek pasje wilt gebruiken dan zijn deze in 2020 nog beschikbaar. Je kunt ze ophalen in het clubhuis, ze worden niet meer naar het thuisadres gestuurd i.t.t. voorgaande jaren.

Hoe haal je je GVB en handicap 54?

Je GVB met handicap 54 kun je bij onze vereniging halen. Wij bieden je in samenwerking met de pro’s een cursus en examen aan voor het halen van je golfvaardigheidsbewijs, met en zonder ervaring.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de HaReCo

Golfens iets voor jou?

Kom eens geheel vrijblijvend een kijkje nemen tijdens de inloopdagen of heren- damesochtenden en raak overtuigd van de bijzonder ontspannen sfeer in de vrije lucht en op hole 19

adres golfbaan